verbinden, versterken en vernieuwen

Begroting 2016

4.7.2 Vervangingsinvesteringen provinciale infrastructuur

Om de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid te borgen, is het noodzakelijk om verouderde infrastructuur en kunstwerken te vervangen. De kosten voor regulier onderhoud aan verouderde kunstwerken zijn dermate hoog dat vervanging noodzakelijk is. Wij brengen op basis van onderzoek het einde van de levensduur in beeld. Wij werken de programmering voor de periode 2016 tot en met 2019 verder uit.

Context

We vervangen circa 23 kilometer hoofdrijbaan, 18 kunstwerken en verbeteren ruim 20 kilometer oeverbeschoeiing van Kanaal Almelo - De Haandrik. Het gaat om de wegen:
- N332 (N344 – grens Gelderland): km. 16.4-19.3
- N750 (Vriezenveen – Vroomshoop): km. 1.3-5.2
- N760 (IJsselmuiden – Genemuiden): km. 1.4 -10.3
- N765 (Kampen – Ramspol): km. 13.5-20.9

Het gaat om de kunstwerken:
- 331-050 Zwarte Waterbrug
- 332-012 Ramelebrug
- 332-060 Dorperdijkviaduct
- 347-070 Zuiderveldviaduct
- 760-020 Venerietebrug
- V1-010 Nieuwe Beukerssluis
- V1-020 Beukersstroomsluis
- V4-010 Kuinresluis
- V4-011 Kuinreophaalbrug
- V7-020 Blokzijlkeersluis
- V77-020 Aadorpschutsluis
- V77-030 Aadorpophaalbrug
- V77-060 Vriezeveenbrug
- V77-090 Grote Puntbrug
- V77-110 Tonnendijkbrug
- V77-280 Loozenophaalbrug
- V77-320 Haandrikophaalbrug
- V77-340 Coevordersluisophaalbrug

Acties 2016

  • Voorbereidingen start uitvoering vervanging van wegen.
  • Voorbereiding en start uitvoering vervanging van kunstwerken.
  • Voorbereiding en start uitvoering verbetering oeverbeschoeiing Kanaal Almelo - De Haandrik.

Basisinformatie

Verantwoordelijk portefeuillehouder:
Bert Boerman.

Rol provincie:
De provincie heeft als (vaar)wegbeheerder de zorg voor een kwalitatief goed en veilig (vaar)wegennet.

Looptijd prestatie:
Niet structureel. Eindigt naar verwachting in 2019.

Relatie met reserve Ecologische Hoofdstructuur/Kwaliteit van Overijssel?
Ja. Bijbehorend investeringsvoorstel:

publicatiedatum 02-11-2015 10:30